Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
w trybie Ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych
w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w Straży Miejskiej w Zabrzu
Na podstawie art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem
i zwalczaniem przestępczości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1206), informujemy:
1. Administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Zabrzu z siedzibą ul. Pawła Stalmacha 9, 41 – 800 Zabrze. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
1) listownie: ul. Pawła Stalmacha 9, 41-800 Zabrze,
2) przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP
3) poprzez korespondencję e-mail na adres: straz@sm.miastozabrze.pl
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Panią Joannę Boczek, z którą można skontaktować się pisząc na adres Administratora lub adres poczty elektronicznej: odo@sm.miastozabrze.pl lub telefonicznie: dzwoniąc pod numer: 519 349 766.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla porządku publicznego zgodnie z ustawowymi zadaniami Straży Miejskiej określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych oraz innych aktach normatywnych regulujących zasady działania funkcjonariuszy straży gminnych (miejskich).
4. Straż Miejska zgodnie z art. 10a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, w celu realizacji ustawowych zadań może przetwarzać dane osobowe, bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą, uzyskane:
1) w wyniku wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia;
2) z rejestrów, ewidencji i zbiorów, do których Straż Miejska posiada dostęp na podstawie odrębnych przepisów.
5. Informujemy, że Straż Miejska w Zabrzu, realizując prawo do obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych zgodnie z art. 11 ust. 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, m.in. w celu utrwalenia dowodów popełnienia wykroczenia oraz przeciwdziałania przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach publicznych, stosuje:
1) urządzenia samoczynnie rejestrujące obraz – fotopułapki;
2) aparaty fotograficzne (dokumentowanie wykroczeń);
3) bezzałogowy statek powietrzny – dron.
6. Odbiorcą danych osobowych będą podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, a także podmioty, którym Administrator, na podstawie stosownej umowy powierzy przetwarzanie danych.
7. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
8. Dane osobowe przetwarzane na podstawie przepisów prawa, po spełnieniu celu będą przechowywane przez okres zgodny
z jednolitym rzeczowym wykazem akt, opracowanym na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
9. Osoba, której dane dotyczą, posiada prawo:
1) żądania od administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także ich usunięciach w określonych przypadkach;
2) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego siedziba mieści się w Warszawie https://uodo.gov.pl, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
10. Przetwarzanie danych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, ani profilowaniu.